انجام سرویس توسط سرویس کولرگازی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
خبرهای پزشکی و سلامت ایران
پایگاه اطلاع رسانی خبری
سایت تفریحی و سرگرمی پیچک
سایت خبری و تفریحی و آموزش : پردیس سلامت
آخرين اخبار ايران و جهان
اطلاعات عمومی و اخبار : روبات سورنا
سایت تفریحی و سرگرمی
جدید ترین اخبار و مطالب حقوقی
سایت سرگرمی و تفریحی گیگر
بزرگترین مرجع دانلود فارسی زبانان
دانلود فیلم - دانلود آهنگ جدید
آخرین اخبار ایران و جهان : پرتال خبر
سایت تخصصی اطلاعات موبایل : اپ موبايل
جدیدترین و آخرین اخبار ورزشی
سرگرمی تفریحی , اخبار ,آموزش, دانلود
پرتال سرگرمی تفریحی جامع پارسی زبانان
اخبار جدید - اخبار ایران و جهان
جدیدترین اخبار دانلود | اونیکس فیلم
آپلود عکس رایگان
کاهش پینگ
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در حالی که ممکن است برای همه امکان اندازه گیری پیچیدگی سیستم هایشان وجود نداشته باشد، یک شرکت دارای مجوز می تواند تصویر دقیقی را به شما ارائه دهد. آنها برای ارائه انواع مارک ها و مدل ها آموزش دیده اند. یکی دیگر از جنبه های مهمی که باید در نظر گرفت این است که چه مدت کولر گازی در یک روز معمولی کار می کند. این ممکن است بسته به محل نصب آن متفاوت باشد. به عنوان مثال، سیستم های تهویه مطبوع در محل کار می توانند زمان کارکرد بسیار بالاتری نسبت به سیستم های خانگی داشته باشند. Runtime می تواند به شما در تعیین نحوه تغییر چرخه سرویس و نگهداری کمک کند.

کولر گازی را خودتان در منزل نگهداری و سرویس کنید

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع و عملکرد خوب به میان می آید، افرادی که می خواهند خودشان این کار را انجام دهند می توانند در اینجا در مورد اینکه چگونه می توانند بدون تماس غیر ضروری با متخصصان بیشترین بهره را از سیستم خود ببرند، مطالعه کنند. . در اینجا چند نکته برای نگهداری از کولر گازی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

نظافت یونیت خارجی (کندانسور و کمپرسور)

کندانسور یکی از حیاتی ترین قطعات کولر گازی است و باید مراقب ایرادات و حوادث آن باشید. کندانسور معمولا در بیرون یافت می شود، اما بسته به نوع آن می توان آن را در بالکن یا جای دیگری قرار داد. معمولا لوله های مسی دارد که گاهی با یک لایه فوم پوشانده می شود و از آنجا به خانه شما می رسد. با انتقال گرما، خنک کردن هوای دمیده شده در داخل و استخراج هوای گرم از داخل خانه کار می کند. شما باید یک برنامه سرویس منظم کولر گازی را اجرا کنید تا آن را در بهترین حالت نگه دارید.

 کولر گازی را خاموش کنید

زمانی که می خواهید دستگاه را تمیز کنید باید مطمئن شوید که برق از دستگاه عبور نمی کند. می توانید این کار را با برداشتن شکن / بلوک یا با حرکت سوئیچ به حالت خاموش انجام دهید. اگر انجام این کار برای شما سخت است، می توانید کندانسور کولر گازی را در پنل اصلی نیز خاموش کنید.

 زباله ها و مناطق اطراف شکاف را تمیز کنید

تیغه های کندانسور جایی هستند که بیشتر زباله ها گیر می کنند و باید آن را با دقت تمیز کنید. در حالت ایده آل، می توانید از یک برس رنگ خشن برای پاک کردن زباله هایی که به راحتی جدا می شوند استفاده کنید. پس از این، می توانید زباله های کوچکتر را با جاروبرقی و ضمیمه برس تمیز کنید. همچنین باید اطراف کندانسور را از گیاهان در حال رشد یا اشیاء دیگر در شعاع حداقل 2 فوتی اطراف دستگاه دور نگه دارید.

 پره های کولر گازی را تمیز کنید

گاهی اوقات باله ها و باله ها زباله ها و کثیفی های زیادی را جمع می کنند که به راحتی با برس تمیز نمی شوند. در عوض، سعی کنید از یک چاقوی شام قدیمی استفاده کنید تا به طور موثر باله های گیر کرده بین باله ها را بتراشید و باله های خم شده را تغییر شکل دهید.

فن کندانسور را تمیز کنید

همچنین منطقه ای است که به مرور زمان گرد و غبار و زباله زیادی در آن جمع می شود و باید در فواصل زمانی معین تمیز شود. این امکان وجود دارد که برگها در اینجا نیز گیر کنند. ساده ترین راه برای تمیز کردن آن این است که آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و سپس بگذارید در آفتاب خشک شود.

 تیغه ها را از داخل به بیرون تمیز کنید

ساده ترین راه برای تمیز کردن تیغه ها اسپری آب با شلنگ یا حتی بهتر از آن مجهز به نازل شلنگ است. با این کار مقدار زیادی کثیفی که با روش های قبلی پاک نشده بود را از بین می برد. باید مراقب باشید که آب به موتور فن نرسد. اگر موتور فن شما دارای یاتاقان های آب بندی نشده است، می توانید روغن کاری فن های خود را نیز بررسی کنید. چند قطره روغن موتور الکتریکی (از روغن های دیگر استفاده نکنید) باید خوب عمل کند.


نظافت یونیت داخلی (اواپراتور و دمنده)

یونیت اواپراتور داخلی چیزی است که هوای داخل خانه شما را گرم یا خنک می کند. با تهویه مطبوع یا پمپ های حرارتی کار می کند تا دمای داخل خانه را راحت نگه دارد. کویل های اواپراتور با گذشت زمان کثیف می شوند که بر سرعت سرمایش یا گرمایش خانه تأثیر می گذارد. آنها باید به طور مرتب تمیز شوند تا از کارایی آنها کاسته نشود.

کویل اواپراتور را تمیز کنید

درب کویل اواپراتور معمولاً در داخل واحد دمنده / کوره یافت می شود و گرد و غبار و زباله های زیادی را جمع می کند. می توانید ابتدا از یک برس نرم برای حذف گرد و غبار استفاده کنید و سپس آن را با یک پاک کننده کویل بدون شستشو اسپری کنید - این مایع به خلاص شدن از رسوبات و سایر زباله های سیم پیچ کمک می کند و عملکرد آن را بهبود می بخشد. می بخشد. همچنین می توانید از مواد شوینده ملایم و آب برای از بین بردن کثیفی بین کویل ها استفاده کنید.

تخلیه اواپراتور را تمیز کنید

گاهی اوقات به دلیل تجمع جلبک و کپک، زهکش اواپراتور مسدود می شود و باید از پریز برق جدا شود. گرفتگی فاضلاب می تواند باعث سیل شود که به کف زمین آسیب می رساند و یا اگر مجهز به شناور تخلیه باشد می تواند باعث از کار افتادن دستگاه تا تخلیه آب شود. همچنین گرفتگی می تواند باعث بوی بد دستگاه شود. لوله تخلیه معمولاً یک لوله PVC است که در داخل (سینک یا درین) یا خارج (نزدیک واحد کندانسور) تخلیه می شود. می توانید از جاروبرقی مرطوب / خشک برای خلاص شدن از زباله های موجود در اواپراتور استفاده کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : جمعه 6 خرداد 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی